fredag 25 maj 2007

V.21 FREDAGSFYRAN - OM DU VISSTE ATT DU SKULLE DÖ SNART ...

Tema: Om du visste att du skulle dö snart…

Oj ... vilka svåra och tankvärda frågor. Hoppas man aldrig får tillfälle att genomlida dessa svåra beslut!

1) …vilken är den sista låt du skulle lyssna på?
Min första spontana tanke kommer från mitt ironiska jag: "Highway to hell" med AC/DC *ler* Men vid närmare eftertanke skulle jag vilja höra "ONE" med U2. U2 är min absoluta favoritgrupp och låten ONE hade vi dessutom på vårt bröllop. Den skulle ge en fin avslutning på det hela tycker jag!

2) …vilken är den sista maträtt du skulle äta?
Jag skulle nog välja revbensspjäll då min dotter älskar att äta detta. Hon äter alltid det på fredag när jag och frugan äter räkor. Dottern skulle uppskatta det och förhoppningsvis minnas måltiden med glädje. Själv skulle jag nog inte kunna njuta av mat när jag vet att slutet är nära.

3) …vilken är den sista person du skulle tala med?
Det måste bli min fru! Försöka att få sagt så mycket som möjligt, berätta hur mycket glädje hon gett mig, hur mycket jag älskar henne, ge henne styrka att leva kvar och ta hand om familjen, samt önska henne lycka till i framtiden och säga åt henne att inte sörja mig allt för länge utan låta livet gå vidare med allt vad det innebär.

4) …vilken är den sista sak du skulle göra?
Vi har ett speciellt ställe på en klippa i Bohuslän som vi ofta flydde till när vi ville vara för oss själva. Där skulle jag vilja sätta mig med familjen och se på solnedgången. Kanske lyssna på ONE, äta revbensspjäll, dricka ett gott rött vin och kramas till livet tar slut ...

Usch och fy vad jobbigt det här blev ....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var verkligen svåra och tänkvärda frågor den här veckan. Men du har svarat bra tycker jag. Kul att din dotter gillar revben, det gör min dotter också! Ha en bra lördag!